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질문 영어해석좀 부탁(내공 30)
정보가 없는 사용자 조회수 535 작성일2006.04.11

back  to Los Angeles are full on Sunday nights, but the airplane cannot lie

 

idle  over  the  weekend  in Las  Vegas.

 

it  must be used  for  other  service  and  thus  must  fly  from  Las  Vegas  with little  or  no

 

traffic  and  return  for  its  next  high-load  flight  back to Los Angeles on  Sunday night.

 

And  so  it  goes  for other  city  pairs  throghout  the  nation.

 

Sometimes  aircraft  must  be flown  virtually  empty  from  one  city  to another late at night  or

 

early  in the  morning  to have  the plane  ready  to meet  a  tush-hour  demand.

 

These  positioning  flights  certainly  affect  the   average  lord  factor  figure  used  to

 

describe  air  transportation  productovity.

 

Figure 6-1  show  an  example  of  two   days   out  of  a summer"s B 727  aircraft  routing

 

pattern.

 

Based  on  these  two  days.  the  carrier  had  an  average  lord  foctor  of   60  percent.

 

Eight  of the  15  flight  segments  had  a lord  factor  of  75  percent  or  more,  and  the  carrier

 

was  foreed  to  turn  some  passengers  away.

 

Three  segments  averaged  about  50 percent,  and  the  remaining  four  had  lord 

 

factors  ranging  between  15 and  45 percent.

 

 

꼭좀 부탁합니다.^^

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kore****
영웅
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back  to Los Angeles are full on Sunday nights, but the airplane cannot lie idle  over  the  weekend  in Las  Vegas.  it  must be used  for  other  service  and  thus  must  fly  from  Las  Vegas  with little  or  no traffic  and  return  for  its  next  high-load  flight  back to Los Angeles on  Sunday night.

 

(불완전한 문장이지만 뜻은 이렇게 추측해 봅시다.)일요일밤 LA행은(LA로 가는 빈 비행기들로 인해 항공로가) 꽉 찬다. 그러나 비행기는 주말에 라스베가스에서 쉬고 있을 수 없다. 다른 서비스에 사용해야 하니까 승객이 조금이든 아예 없든, 일요일 밤에 라스베가스를 출발하여 LA로 회항해야 한다.

  

And  so  it  goes  for other  city  pairs  throghout  the  nation.

Sometimes  aircraft  must  be flown  virtually  empty  from  one  city  to another late at night  or early  in the  morning  to have  the plane  ready  to meet  a  tush-hour  demand.

전국의 도시에서 이런 일들이 벌어진다. 가끔 비행기는 러시아워의 필요에 맞추기 위해 늦은 밤에나 이른 새벽에 다른 도시로 거의 텅 빈 채로 이동해야만 한다.

 

These  positioning  flights  certainly  affect  the   average  lord  factor  figure  used  to describe  air  transportation  productovity.

Figure 6-1  show  an  example  of  two   days   out  of  a summer"s B 727  aircraft  routing pattern. Based  on  these  two  days.  the  carrier  had  an  average  lord  foctor  of   60  percent.

이런 ‘이동비행’은 수송생산성을 나타내는 평균 ‘좌석이용률’에 명백한 영향을 끼친다.

6-1은 여름철 이틀간의 B727기의 이동패턴을 보여준다. 이 표에서, 이 기종의 평균 ‘좌석 이용률’은 60%였다.

 

Eight  of the  15  flight  segments  had  a lord  factor  of  75  percent  or  more,  and  the  carrier was  foreed  to  turn  some  passengers  away.

Three  segments  averaged  about  50 percent,  and  the  remaining  four  had  lord 

 

factors  ranging  between  15 and  45 percent.

 

15편 중 8편의 좌석 이용률 75% 이상이었으며, 몇몇 승객은 좌석을 구하지 못하고 돌아가야 했다. 3편의 좌석이용률 50%였고, 나머지 4편의 경우는 15%~45%였다.

2006.04.11.

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알라딘
초인
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Back to Los Angeles are full on Sunday nights, but the airplane cannot lie idle over the weekend in Las Vegas.

 

 일요일 밤 LA로 돌아가는 편은 만석이다. 하지만 비행기가 라스베가스에서 주말에 쉬고 있을 수는 없다.

 

It must be used  for  other  service  and  thus  must  fly  from Las Vegas with little  or  no traffic  and  return  for  its  next  high-load  flight  back to Los Angeles on  Sunday night.

 

 그것은 다른 서비스에 사용되어야 하고 그래서 라스베가스에서 공석이나 빈 편으로 출발해야 하고  일요일 밤 LA로 돌아가는 다음 부하가 높은 비행을 위해 돌아가야 한다.

 

And  so it goes for other city  pairs  throughout  the  nation.

 

전국에 걸쳐 다른 도시들도 같다.

 

Sometimes  aircraft  must  be flown  virtually  empty  from  one  city  to another late at night  or early  in the  morning  to have  the plane  ready  to meet  a  rush-hour  demand.

 

때때로 비행기는 사실상 러시아워를 맞추기 위해 비행기를 준비하려고 한 도시에서 다른 도시로 밤늦게 또는 아침 일찍 비행해야만 한다.

 

These  positioning  flights  certainly  affect  the   average  lord  factor  figure  used  to describe  air  transportation  productivity.

 

이런 위치를 잡기 위한 비행은 확실히 항공운송생산성을 설명하는 데 사용되는 평균부하인자 수치에 영향을 미친다.

 

Figure 6-1  show  an  example  of  two   days   out  of  a summers B 727  aircraft routing pattern.

 

그림6-1은 B727비행기의 항해패턴의 여름 중 2일의 예를 보여준다.

 

Based  on  these  two  days.  the carrier  had  an  average  lord  factor  of   60  percent.

 

2일에 기초하여 이 수송기는 평균부하인자가 60%이다.

 

Eight of the 15 flight segments had a lord factor of 75 percent or more, and the carrier was forced to turn some passengers away.

 

15편중 8편이 75%이상의 부하인자를 가졌다. 그리고 수송기는 일부 승객을 떨구지 않을 수 없었다.

 

Three segments averaged about 50 percent, and the remaining four had lord factors ranging between 15 and 45 percent.

세편은 약 50%로 평균이고 나머지 넷은 15%에서 45%사이의 범위를 갖는 부하인자를 가지고 있었다.

2006.04.11.

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